mandag 7. juni 2010

Regency Gown Dress!

Nå har jeg endelig fåt begynt på en empir(på norsk) Kjole som ei venneinne har bestilt av meg. Hun skal bruke den i brylupper i sommer og første er 26 juni. Så jeg skal prøve å få den ferdig til da. :)
I går ble mønsteret til bære stykket tegnet av og klippet ut i et billig bommullstoff. Jeg syr en prøvemodell først for å kunne gjøre justeringer og ikke minst prøve om jeg får det til. ;)

I går kveld kom jeg så langt som å få klippet delene og sydd sammen ryggbitene. Jeg har igjen justering av 1 eller tre deler, for fant ikke helt ut i går kveld hvordan det skulle gjøres. he he. Men veien blir til mens jeg syr, derfor er det veldig greit med et test modell.
Jeg tar bilder mens jeg holder på, så etterhvert kommer det en liten blidesekvens også.
Mønsteret er kjøpt hos www.sensibility.com

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar